APELLER

Apel savunmada bulunan oyuncuların oynanan renge uyarken ortaklarına elleri hakkında oynadıkları kartla mesaj verebilmek için kullandıkları sinyalizasyon sistemidir.

Genel olarak 3 tip apel yöntemi vardır;
1-TUTUM BİLDİREN APELLER
2-SAYI BİLDİREN APELLER
3- RENK TERCİHİ BİLDİREN APELLER

Tutum Bildiren Apeller;
Tutum apeli gelinen renk hakkındaki tutumumuzu gösterir. Ortağımızın geldiği rengi beğenirsek büyük, beğenmezsek küçük kart veririz.

Sayı Bildiren Apeller;
Sayı apeli gelinen renkteki kart sayımızı gösterir. 
Ortağın geldiği renkten 
çift kart varsa; Büyük-Küçük, 
Tek kart varsa; Küçük-Büyük veririz.

TUTUM ve SAYI APELLERİ BİRLİKTE VERİLEMEZ.

Renk Tercihi Bildiren Apeller;
Renk tercihi apeli; Gelinen renk ve koz dışındaki 2 renkten hangisini tercih ettiğinizi gösterir.Bir renkten Büyük Kart gelinmesi o renk ve koz dışındaki 2 renkten büyüğünün tercih edildiğini, Küçük kart gelinmesi ise o renk ve koz dışındaki 2 renkten küçüğünün tercih edildiğini gösterir.
RENK TERCİHİNİZİ ORTAĞINIZA ÇAKACAĞI BİR KAĞIT GİDERKEN DE GÖSTEREBİLİRSİNİZ.

STANDART CARDİNG;
Standart karding oynarken

Sanzatu'ye karşı;
  • As veya Dam çıkışa Tutum apeli verilir.
  • Rua çıkış As varsa ezilerek dönülür.
  • Oyun içersinde apel vermek gerektiğinde sayı apeli verilir ve ortağın rengi sayı ile dönülür. Yani 2 kart varsa büyük, üç kart varsa en küçük, 4 kart varsa 4.ncü dönülür.
Koz oyununa karşı; 
  • Koz oyunlarında sayı apeli verilir. ve sayıyla dönülür. 
  • Ancak As çıkışa yerde 3 tane boş kart varsa tutum apeli verilir. 
  • Koza karşı ataklarda sayıya gerek yoksa suit prefansiyel apel kullanılır.
Bazı ortaklıklar, Apel verirken büyük kartı harcamamak için UDCA (Upside Down Count And Attitude) kullanırlar.

UDCA (Upside Do\vn Couiıt and Attitude)

Bu anlaşma ile standart sayı ve etüt sinyalleri ters uygulanır. Tutumda küçük kart verilmesi cesaret verir, büyük kart verilmesi cesaret kırar. Sayıda büyük-küçük kart verilmesi o renkten tek sayıda, küçük-büyük kart verilmesi iste çift sayıda kartı olduğunu belirler.

UDCA, sadece etüt ve sayı sinyalleri için uygulanır. Renk tercihi sinyalleri standart oynanır. Ayrıca UDCA kullanımı ile açılışlarınız da değişmez. UDCA oynarken koz da dahil olmak üzere dört renklen de aynı şekilde sinyal verebilirsiniz.

2-DİSKARTLAR ROMAN DİSCARDS 

                (Odd/Even Discards)

Discards (Defos), Elde oynanan renkte kart bulunmaması halinde başka bir renkte (koz haricinde) kart verilmesi durumudur. Roman (Odd/Even) anlaşması şu temellere dayanır :

Tek sayıda (3'lü, 5'li, 7'ii, 9'lu) verilen defos bu renkte cesaret verir.

              Küçük ve çift sayıda (2'li, 4'lü) verilen kart bu renkte cesaret
kırar, kalan renklerden düşüğünü ister (koz haricinde).

              Büyük ve çift sayıda (8'li, 10'lu ) verilen kart bu renkte cesaret
kırar, kalan renklerden büyüğünü ister (koz haricinde).

Herhangi bir tercihiniz olmadığında 6'lı varsa verebilirsiniz. Bu kart, genellikle tercih olmadığım belirler.

Roman Discards, anlaşmaya bağlı olarak açılışta da cesaret kırmak veya cesaretlendirmek için kullanılabilir. Cesaret vermek için tek sayıda kart oynayabilir veya çift sayıda kart vererek açılış yapılan renkten cesaret kırarken diğer renklerden yüksek düşük ola isteyebilirsiniz.

LAVENTAL DİSCARDS (Lav)

Lavental anlaşmasına göre; düşük bir kart defos edilmesi kalan renklerin düşüğünü ister (koz. ve sizde olmayan renk haricindeki). Büyük kart defos edilmesi ise kalan renklerden büyüğünü ister.

ÖRNEKLER:

 Koz kör ise ve   trefl rengine defos ediyorsanız; küçük pik veya
karo defosu, karo isler. Kalan renklerden büyük bir kart defos
etmeniz ise, bu renklerden büyüğünü ister.

 Koz karo ise ve pik rengine defos ediyorsanız; büyük kör veya
trefl defosu, kör ister.

ÇIKIŞLAR;

Çıkışlar Briçin en zor kısmıdır. Kağıt dağılımı ve onörlerin yeri hakkında kesin bilgin yoktur.Normal standart atak edilmelidir.Herkes bu elden ne çıkar diye düşünüp ona göre çıkılmalıdır .Koz veya Sanzatu kontratlarına kısa olan renkten çıkarken iyice düşünülmelidir. Deklarasyon analiz edilip ona göre pasif ya da agresif  çıkılmalıdır. 

1 - 2 ve 6 Sanzatu kontratlarına genelde pasif çıkılmalı,çıkış yapılan renk kontratı yaptırmamalıdır.

Şilem ve Grandşilem kontratlarına çıkarken iyice düşünülür. Çıkış yaparken her türlü bilgi iyice analiz edilmelidir. Ortak niye araya girmedi ?  Puan güçleri ne kadar ? Elleri dengeli mi ? 2 renkli mi ? gibi...

KOZ KONTRATINA ÇIKIŞLAR ;

  •   Koza 3.ncü  veya 5.nci kart çıkılır. 
  •   3 küçük veya 4 küçükten daima üçüncü kart çıkılır.
  •   987, 876, 8765 gibi sıralı küçük kartlarda da daima üçüncü kart çıkılır.
  •   Yalnız 10'lu ile başlayan sıralı kağıtlarda 10'lu ile çıkılır. 10-9 iki ader ise 9'lu çıkılır. 
  •   İkili kartlarda büyük çıkılır.
  •   Onör çıkışları Sekans veya iç sekans başıdır.
  •   As Ruadan As çıkılır. Yalnız As Rua sek ve veya Rua çıkıp yeni renk oynamak singleton gösterdiği için Rua çıkılır.
Koz Kontratlarında daima sayı verilir. As çıkışına yer 3 boş ise gel - gelme oynanır. Çıkış yapılan renge sekanslı onörlerin küçüğü verilir. Deklarenin oynadığı renge sekansın büyüğü verilir. Çıkış yapılan renge onör atılması ; Rua veya Dam Daima altında onör var. Vale tek veya 2 adet. Küçük kart çift sayıda gel. Büyük kart tek sayıda gelme.
Özel durum: J ile başlayan kartlarda;
J1084 =4'LU VERILIR 
J10X =10'LU VERILIR 
J85 =8'LI VERILIR J4 =V VERILIR.
DISCARD YAPARKEN SAYI VERILIR.DISCARD YAPANIN NE DISCARD YAPMASI GIBI PROBLEMI 
VARKEN BIR DE ORTAGA BILGI VERMESI ICIN ISINI DAHA ZORLASTIRMAYALIM
OYUN ICI DONUSLER
GENEL PRENSIP UFAK DÖNERSEK HONORLU BUYUK DONERSEK RENGE ILGI YOK 
V DONUSU :V10 SEKANS USTTE HONOR YOK 
10'LU DONUSU :HV10 
9'LU DONUSU :H109  
DEKLARAN KOZLARI CEKERKEN KARTIN VERILMESI  
VERILECEK KART ONEM TASIMIYORSA PREFERANSIYEL APEL VERILIR. 
BUYUK KOZ BUYUK RENGE KUCUK KOZ KUCUK RENGE ILGI GOSTERIR.  
NT KONTRATLARINA CIKISLAR  
4.CIKILIR.ORTAGIN BASKA 1 RENGE DONMESINI ISTIYORSAK 2.BUYUK CIKILIR. 
UFAK KARTLARDAN CIKISLAR: HONORDEN SONRA KUCUK KARTLAR SIRALI ISE SEKANSIN BUYUGU 
H98X,H87X :9 VE 8'LI CIKILIR 
8542 :5'LI CIKILIR SONRA 4'LU VERILIR.(KALANIN SAYISI) 
952 :9'LU CIKILIR SONRA 2'LI VERILIR.(KALANIN SAYISI)  
HONOR CIKISLARI DAIMA SEKANS VEYA IC SEKANS BASI CIKILIR. 
OZEL DURUM: R CIKISI  :Q VARSA AT YOKSA GEL-GELME(J VE A ILGI) 
Q CIKISI :J VARSA AT YOKSA GEL-GELME(10 VE R ILGI) 
NT KONTRATLARINDA GENEL KURAL GEL GELMEDIR. KUCUK CIKISINI YER KAZANIYORSA ILGI VERILIR,
SMITH ECHO YAPARAK SAYISAL ILGI VERILIR.ORNEK CIKIS YER ELINIZ 5'LI Q3  
1-J82 
2-10762 
3-984 4-97642  
1-2'LI ILGI J VAR 
2-10'LU J YOK.SMITH ECHO 4 ADET 
3- 9'LU J YOK 
4- 2'LI ILGI J VAR VEYA 5 ADET 
OZEL DURUMLAR  
A CIKISINA YER 3 ADET ISE J ATMAK 4 ADETTIR. 
A CIKISINA YER 3 ADET ISE BUYUK GELME KUCUK GEL. 
GELME DERKEN (3 ADET ISE 2.VER 4 ADET ISE EN BUYUK KAGIDI VER) 
A CIKISINA YER 1-2 ADET ISE BUYUK APEL OYNANIR.  
OYUN ICI DONUSLER  
DONULEN RENK YERDE 1.2 ADET ISE BUYUK DONUS ILGI 
DONULEN RENK YERDE 3 ADET ISE KUCUK DONUS ILGI 
J DONUSU USTUNDE HONOR YOK 10 VE 9 DONUSLERI USTUNDE 2 HONOR  
SMITH ECHO CIKIS YAPAN VE ORTAGI TARAFINDAN CIKIS YAPILAN RENK HAKKINDA 
BILGI VERIR.DEKLARANIN OYNADIGI RENGE HER 2 TARAFIN BUYUK ATMASI CIKIS YAPILAN 
RENGE ILGI GOSTERIR. ANCAK OYNANAN RENGIN SAYISI DAHA ONEMLI ISE ILK KARTLAR 
SAYIDIR. 
DISCARD ROMEN DEFOS.TEK SAYIDA DEFOS O RENGE ILGI 
CIFT SAYIDA DEFOS KUCUK ISE 
KUCUK RENGE BUYUK ISE BUYUK RENGE ILGIDIR. 
DEFOS YAPMADA ZORLANILIYORSA GENELDE SAYI VERILIR.  
CIKIS YAPILAN RENGIN DONULMESI  
R93 :R KAZANIRSA 9'LU DONULUR 
R952 :R KAZANIRSA 2'LI DONULUR 
R9752 :R KAZANIRSA 7'LI DONULUR.
ANCAK 4 TANE VARMIS GIBI GOSTERILDIGINDE ORTAGA PROBLEM OLMAZSA 2'LI DONULEBILIR.  
KISACA OZETLERSEK;
KOZ KONTRATINA SAYI 
NT KONTRATINA GEL GELME UDCA=KUCUK APEL TERS SAYI 
KOZ KONTRATINA SAYI DEFOS SANZATU KONTRATINA ROMEN DEFOS
Defans Sinyallerimiz Ortaktan Çok Rakibin İşine Yarayacaksa: Sinyal VERMİYORUZ

Defansta büyük apel ve düz sayı oynuyoruz

Defoslarımız Standart. Sadece Sanzatu ya defans yaparken dışarıda 3 renk varsa: preferansiyel defos yapıyoruz (yani attığımız rengi istemiyoruz,küçükse diğer 2 renkten küçüğüne; büyükse büyüğüne ilgimizi gösteriyoruz).

Sanzatu ya 4. büyüğü;Koza ise 3/5. büyüğü atak ediyoruz.
Doublton rengimizden büyüğünü atak ediyoruz.

Sanzatuya 10 lu atağımız en güçlü atak:”Batarsa bu renkten batar” mesajı.

Sanzatuya 8 li atağımız:”üzerinde 9 lu ve daha yüksek bir onör var” mesajı.

Sanzatuya K atak deblokaj:”En büyüğünü at,As varsa al ve dön” emri.

Sanzatuya atak yaptıktan sonra Smith Echo yaparak ortağımızın atağını veya kendi atağımızı beğenip beğenmediğimizi belirtiyoruz.

Defansın kaptanı ortak ise veya birlikte kaptanlık yapıyorsak:Defansın düğümleri çözülünceye kadar elimizdeki renklerin sayılarını ortağa belirtmeye çalışıyoruz.

Koz kontratlarına defans yaparken elimizdeki koz sayısını ortağa bildirmek birşey ifade etmeyecekse Trump Echo yapıyoruz. (yani önce küçük koz atarak ,koz ve atak rengimiz dışındakilerin küçüğüne ilgimizi belirtiyoruz)

Ara ataklarda rengin elimizdeki en küçüğünü oynamak:”Al ve Dön” emri.

Koz kontratında artık iddiası olmayan rengimizi defos ederken diğer iki renkten küçüğünün sayısını ortağa bildiriyoruz.

Koz kontratlarında atak rengimiz yerde tek ise preferans gösteriyoruz. ( yani, en küçük:”diğer 2 rengin küçüğüne”;en büyük: “diğer 2 rengin büyüğüne ilgi”; ortalama marka “ilgisiz”)

Örnekler
Koz Kontratına Çıkış
Xx xxXx Xx xxxx xxX xxxxX Xxx veya xXx xxxXx
NT' ye Çıkış
Akx T9x Akjx aQjx Kqx kjTx ajT9 aT9x Qjx kT9x Kqjx Kqt9 Jtx qT9x Qjtx qT9x Kqt9 aKxxx Jt9x t9xx

2 yorum:

Briç Sever dedi ki...

http://bricsever.blogspot.com.tr/

Briç Sever dedi ki...

http://bricsever.blogspot.com.tr/