KOMPETİSYON-YARIŞMA işlenecek

KOMPETİSYON
Kompetisyon olduğunda doğru karar vermek için şunlara bakmak gerekir:
Zon durumu ►Zondayken veya eşit zon durumunda üste konuşan oyuncunun kontratı yapma amacı olmalıdır. Bu durumda en fazla bir batmak kabul edilebilir. Uygun zon durumunda ise en fazla iki batmak hoşgörülebilir.
Koz sayısı ►Toplam Löve Kuralı
Dağılım ►Kararsızlık durumunda dengeli ellerle asla üste konuşmamak, dengesiz ellerle de üste konuşmak ana prensip olmalıdır.
Onörlerin yeri ►As veRuanın önemi yoktur. As her zaman herkes için iyidir. Rua sizin için iyiyse onlar için kötü, sizin için kötüyse onlar için iyidir. Önemli olan Dam/Vale’lerdir. Bir tanesi bile elin eksi değerde olması için yeterlidir.
a) Forsing pas ►Aşağıda ayrıntılı anlatılıyor
b) İki renkli eller ►Önemli olan çok puan olması değil, puanların uzunlarda olmasıdır.
c) Hatanın karşılığı ►Her zaman üste konuşmak hataysa ne kadar kaybediyorum diye düşünmek gerekir.

Özetlersek;
Artılar Eksiler
-Dokuz koz -4-3-3-3 dağılım
-Rakip rengin tek olması -5-3-3-2 dağılım
-Double fit -Rakip renkte D veya V
-İki renkli (konsantre onörler) -Misfit
Ortağın açtığı renk sizde 5’li ise
4’lü gibi davranın.

KURAL: Rakibin renginde DV varsa konuşmamızı bir löve aşağıya, kendi rengimizde DV varsa konuşmamızı bir löve yukarıya çekmeliyiz.

♠ A R X X X ♠ D V X Siz ♠ oynayınca 2 verirsiniz, onlar
♥ X X ♥ X X X ♥ oynayınca 2 verirler.

♠ A R X X X ♠ X X X Siz ♠ oynayınca 3 verirsiniz, onlar
♥ X X ♥ D V X ♥ oynayınca 3 verirler.

Onörlerin yerleri ile ilgili olan bu kural, zayıf eller ile karar verirken çok önemlidir.

Kompetisyonda hangi deklarasyonların forsing hangilerinin non-forsing olduğunun bilinmesi çok önemlidir. Bu konuda anlaşabilmek için basit birkaç prensip vardır.

1.Kompetisyonda sıçramadan söylenen yeni renkler NF’dir.
2.Yeni rengin forsing olması için ya o rengi reverse yaparak veya sıçrayarak söylemeniz ya da kontr deyip sonra söylemeniz gerekir. Tutuşunuz forsing olmasını istiyorsanız cue-bid yapmalısınız.

1♦ P 1♠ 3♣
P P 3♥ ► ♠ R D 9 4 2 NF
♥ A D 7 6 2
♦ 10 4
♣ 2

1♦ 1♥ 1♠ 3♥
4♣ ►Forsing

Örnekler
İyi karar vermenin yolu disiplinli araya girmekte yatar. Ortağın hangi şartlarda ne ile araya girdiğini bilmek gerekir.

A. 3♥ 3 ♠ 4♥ ? ♠ D 10 5 Biz 4♠ onlar 4♥ yapabilirler.
5 Ayrıca rakip 5♥ diyebilir.
♦ 9 7 4 2 Bu yüzden 4♠ demek gerekir
♣ D V 6 4 3

Hiç yorum yok: